Για την πλοήγηση


Πρόγραμμα Προετοιμασίας για την Α’ Δημοτικού

Το πρόγραμμα προετοιμασίας για την Α’ Δημοτικού, απευθύνεται σε παιδιά με ΔΑΦ που θα πάνε στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στους τομείς της Κοινωνικής Προσαρμογής και Κοινωνικής Επικοινωνίας.

Η οργάνωσή του στηρίχθηκε στην εμπειρία της επικοινωνίας μας με τα σχολεία, τα προηγούμενα χρόνια, και της διαπίστωσης ότι συχνά, περνούσαν 3, ίσως και 4 μήνες μέχρι δάσκαλοι και γονείς να εντοπίσουν τις πραγματικές δυσκολίες του παιδιού μέσα στην σχολική τάξη. Έτσι διαμορφώσαμε ένα εκπαιδευτικό πλάνο, το οποίο θα μπορέσει να λειτουργήσει προληπτικά στις πραγματικές ανάγκες και δυσκολίες ενός παιδιού με ΔΑΦ, που ετοιμάζεται να πάει στην Α’ Δημοτικού.

Η στοχοθεσία του προγράμματος αφορά στην προετοιμασία των παιδιών στις Βασικές Σχολικές Δεξιότητες καθώς και στις Στοιχειώδεις Κοινωνικές και Επικοινωνιακές Δεξιότητες που απαιτούνται στο σχολικό πλαίσιο και αποτελούσαν τις συχνότερες δυσκολίες των μαθητών μας. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα επικεντρώνεται στους παρακάτω στόχους:

  1. Εξοικείωση των παιδιών με τον χώρο του σχολείου (τάξη, κυλικείο, τουαλέτες, αυλή, αμφιθέατρο).
  2. Οργάνωση του χρόνου στο σχολείο και τις σχετικές κοινωνικές δεξιότητες που απαιτούνται:
    • Προσέλευση, «περιμένω στην σειρά», «κάνω προσευχή», «μπαίνω στην τάξη».
    • «Tι κάνω όταν μπαίνω στην τάξη», «Βγάζω τα απαραίτητα πράγματα από την τσάντα μου».
    • Τι σημαίνει «Χτυπάει το Κουδούνι», «Τι μπορώ να κάνω στο διάλειμμα».
    • «Μαζεύω τα πράγματα μου και την τσάντα μου».
  3. Βασικοί Κανόνες του σχολείου:
    • «Κάθομαι ήσυχα στην θέση μου.»
    • «Σηκώνω το χέρι μου για να μιλήσω.»
    • «Ακούω προσεκτικά την δασκάλα μου.»
    • «Κάνω τις εργασίες που μου ζητάει η δασκάλα μου.»
  4. Επικοινωνιακές δεξιότητες μέσα στην τάξη.
    • «Σηκώνω το χέρι μου για να ζητήσω βοήθεια ή όταν θέλω να ρωτήσω κάτι.»
    • «Ζητάω άδεια για να πάω τουαλέτα»
    • «Ενημερώνω την δασκάλα μου ότι τελείωσα την εργασία μου»
  5. Απλές σχολικές  δεξιότητες.
    • Ανταπόκριση σε ομαδικές οδηγίες.
    • Αντιγραφή από τον πίνακα.
    • Σημειώνω τι έχω για την επόμενη μέρα.

Η μεθοδολογία της παρέμβασης του προγράμματος στηρίζεται κυρίως στο πρόγραμμα  T.E.A.C.C.H., στην δημιουργία ατομικού βιβλίου με Κοινωνικές Ιστορίες, καθώς και στην προσομοίωση υλικού και συνθηκών, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να προετοιμαστούν για την νέα πραγματικότητα του Δημοτικού σχολείου, μέσα από την εμπειρία και το βίωμα.